Bezoek en het alledaagse leven - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Anne Veldman - WaarBenJij.nu Bezoek en het alledaagse leven - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Anne Veldman - WaarBenJij.nu

Bezoek en het alledaagse leven

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 Mei 2008 | Zweden, Kristianstad

Hallo beste mensen!

Op het moment van schrijven zit ik lekker voor mijn open raam te genieten van de zon, net zoals jullie in Nederland. Heerlijk! Eigenlijk hoor ik nu buiten te zitten natuurlijk, maar aangezien er nog één opdracht rest moet daar ook de minimale inspanning aan worden geleverd. En nu ik toch hier zit, vind ik het wel weer tijd worden voor een verhaaltje, want vorige week hebben Marloes en Tim mij bezocht.

Vorige week zondag, 27 april, hebben mijn zusje en neefje het vliegtuig genomen om mij eens lekker te komen vergezellen in het ‘verre’ noorden. Om hun positief te kunnen ontvangen had ik Jan de weerman een aantal dagen van te voren gebeld, zodat we die week ook lekker van het zonnetje konden genieten. Nou.. die man heeft zijn werk weer goed gedaan!

Nadat we zondags naar het meer zijn geweest en verder wat rustig aan hebben gedaan, hebben we maandags van een dagtripje naar Kopenhagen genoten. Dat was echt een superdag! Het weer was goed en we hebben ook erg veel gezien. In Kopenhagen hebben we een officieel 3 uur durende route gelopen die ons heeft geleid door de prachtige stad. Maar aangezien Tim met zijn zeer scherpe ideeën ons vertelde over het feit dat je een fiets kunt pakken en de route per fiets kunt doen, hebben we dat gedaan.. Grandioos! Dus toen hebben we alle mooie plekjes van de stad kunnen zien per fiets, je bent een Hollander of je bent het niet! Nadat we die route gefietst hadden en onder andere the little mermaid hebben gezien, hadden we dus genoeg tijd over om nog wat meer ‘sight-seeings’ te doen. Dus naderhand hebben we nog een bezoek gebracht aan Kristiania, een wijk waar hippies zich bij elkaar gevestigd hebben en in oude kraakpanden en zelfgemaakte huizen leven. Dat was toch wel echt heel apart om te zien.

Aangezien de verjaardag van onze koningin vorige week ook gevierd werd, konden wij dat natuurlijk ook niet aan onze neus voorbij laten gaan. Maar doordat er 30 april een studentenfestival plaatsvond, hebben wij onze zinnen maar gezet op koninginnenacht. Het is goed dat wij zo flexibel zijn! Dit monde wederom uit tot een heel goed feestje en volgens mij hadden ‘die kleintjes’ ook wel genoten :D Vooral de Fransen vinden Nederlands bezoek altijd heel interessant.

Vrijdag hebben Marloes en Tim het prachtige Kristianstad weer verlaten en die avond vond er in het International House een Black and White party plaats. Een paar huisgenoten hadden dit georganiseerd en vonden het wel leuk om er een echt ‘internationaal’ feest van te maken. Daar horen dus ook Zweden bij :P Toen zaterdag nog op stap geweest in het theater en dit maakte het weekend weer helemaal af.

Mijn laatste schooldag zit er inmiddels ook op. Eergisteren, 6 mei, hebben we ons verslag, over de communicatie tussen China en Nederland tijdens zaken doen, moeten verdedigen. Met succes gelukkig, nu hebben we 22,5 van de 30 studiepunten binnen! Nu nog het businessplan voldoende afronden en dan heb ik alles gehaald. Het businessplan kan tot eind mei ingeleverd worden, maar toch willen we er volgende week een eind aan ‘breien’ zodat ik thuis daar niets meer voor hoef te doen.

Ondertussen is het hier nog steeds super lekker weer, net als in Nederland zoals ik begrijp van menig persoon. Daarom zouden we gisteren gaan bbq’en op het strand. Er was al een groep die om 11.00 uur wilden gaan, maar wij vonden dat iets te vroeg dus besloten om 13.00 uur richting het strand te vertrekken. Dus met een man of 10 gingen wij later. Helaas, was het voor Sabrina en mij iets anders gelopen dan gepland. Toen we met de bus aankwamen in het centrum van Ahus (waar het strand is), stapte plots iedereen uit. Maar Sabrina en ik hadden niet in de gaten dat we, om naar het juiste strand te komen, uit moesten stappen en lopend verder moesten. Er zijn meerdere stranden namelijk. Tegen de tijd dat wij naar buiten wilden, waren de deuren al dicht. Dus wij een aantal haltes later uitgestapt, stonden we na een half uur lopen op het strand. Maar geen barbecueënde student te bekennen, niet goed dus.. Oeps! Maar we wilde toch wel graag hun vinden. We vervolgde onze wandelroute met onbekende bestemming. Ondertussen hebben we aan té veel mensen gevraagd of er ergens nog een ander strand in de buurt was, maar daar werden we ook niet wijzer van. Vervolgens hebben we zelfs nog gelift, maar dat was ook zonder succes. Na nog een half uur gelopen te hebben, hadden we maar de bus gepakt en aan de chauff dezelfde vraag voorgelegd. Ja hoor, hij zou ons wel naar het centrum terug brengen en dan zou hij zeggen waar we een andere bus konden pakken naar een ander strand. Nou dat plan klonk als muziek in onze oren. Maar na een minuutje of 10 waren we het centrum van Ahus uit en bleek dat we in de bus terug naar Kristianstad zaten! Shit zeg! Te laat om nog iets te kunnen doen. Dus uiteindelijk zijn we heel de dag voor niets op pad geweest, heel frustrerend.

Daarom zijn we onze frustraties maar lekker weg gaan drinken gisterenavond. Weer een avondje stappen op de campus. Maar uiteindelijk bleek wel dat het gisteren écht niet mijn dag was. Tijdens de afterparty gaf iemand mij een blikje bier. Tenminste dat dacht ik, dat blikje bleek te fungeren als asbak. En niemand verteld mij dat even! Maar goed, gelukkig was het wel weer een top avondje!

Tot het volgende en tevens het laatste bericht!

Liefs,
Anne

  • 08 Mei 2008 - 16:49

    Lieke:

    Das wel balen zeg van die bbq!
    Foto's op je hyves zien er echt gezellig uit trouwens!
    Nog maar 13 nachtjes!!!! :D
    XXX

  • 08 Mei 2008 - 17:26

    Marloes:

    Anne!
    Jaa het was echt leuk! en wij vonden het feestje ook leuk.. Teminste met "kleintjes" bedoel je ons neem ik aan haha maar was een super week! maar ondertussen heb jij wel veel feestjes gehad zeg wel leuk! maar tot over 2 weken!
    kus

  • 09 Mei 2008 - 09:14

    Breg:

    oww was het vorige week zondag 27 mei?? ;)

  • 09 Mei 2008 - 09:18

    Mlin & Breg:

    hejss anne!
    leuk om weer eens een berichtje te lezen! klinkt allemaal top daar! :)
    behalve dat je as hebt gegeten ;)
    maar we zijn wel blij als we je starks weer een knuffeltje kunnen geven hoor!! :)
    dikke kus van ons!
    love ya! xxx

  • 12 Mei 2008 - 18:35

    Charlotte:

    He adje,
    heerlijk verhaal! I prefeurrr!! Woensdag wordt een feestdagje vind echt leuk dat je er dan nog bij bent!
    Ga je missen tjik! Deze week nog volle bak feesten en dan afscheid nemen...
    liefs cherie!

  • 15 Mei 2008 - 20:29

    Mama:

    Anne we tellen de dagen hier af.
    Geniet nog van de laatste dagen in Kristianstad en van je trip naar Stockholm.
    xxx Mama.

  • 19 Mei 2008 - 15:14

    Teuntje:

    Haha, kneusje. Maar ik vind 't al knap dat je een bus richting een strand hebt gevonden. Tot bijna! -x- Teun

  • 23 Mei 2008 - 17:23

    Fam Deenen:

    hey anne
    echt gaaf jou verhalen
    je bent al weer bijna in nederland
    hopelijk heb je een super tijd gehad die je nie zult vergeten
    veel groetjes uit oostelbeers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Kristianstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2008

Home sweet home

08 Mei 2008

Bezoek en het alledaagse leven

16 April 2008

Hooggeëerd bezoek

05 April 2008

Tentamen gehaald!

20 Maart 2008

Papa en mama trip
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 17099

Voorgaande reizen:

20 Januari 2008 - 08 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: