Papa en mama trip - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Anne Veldman - WaarBenJij.nu Papa en mama trip - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Anne Veldman - WaarBenJij.nu

Papa en mama trip

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Maart 2008 | Zweden, Kristianstad

Hej hej!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, helaas heb ik gisteren te horen gekregen dat ik het tentamen niet gehaald heb. Wat een domper! Dat was dus wel even zuur, aangezien ik het nét op een paar puntjes heb laten liggen. Maar goed, 4 april is de herkansing en dan ga ik nog maar een keer keihard mijn best doen om het deze keer wel te kunnen halen.

Gelukkig is dit minder leuke nieuws gisteren gekomen, nadat ik een lang weekend met mijn ouders heb doorgebracht. Dat heeft de pret dus niet bederft! Vrijdagmiddag ben ik naar Kopenhagen gegaan, om daar weer te herenigen met ons pap en mam. Dus ik kom daar heel onschuldig het station op lopen, staat papa ineens voor me neus. Tja zo zie je maar weer dat die mobiele telefoons eigenlijk heel overbodig zijn..

Na weer helemaal het oude vertrouwde gevoel te hebben gecreëerd zijn we vertrokken naar ons hotel, een stukje buiten Kopenhagen. Daar aankomend stond daar een chique hotel te wachten op gevuld te worden met een aantal Hollanders, zo zie je maar weer; ook dat kan je aan papa overlaten. Helaas was er vrijdag geen tijd meer over om wat dingen te bezichtigen, dus zijn we maar op zoek gegaan naar een restaurant. Je zou denken, als er ergens veel eetgelegenheden zijn, dan is het wel in een grote stad als Kopenhagen. Nou dat was inderdaad zo, alleen niet met onze grote dikke vriend genaamd auto. Dit was meteen het begin van een nieuw avontuur. We hadden in een ANWB-boekje een leuk restaurantje gevonden die wij onze magen wel toevertrouwden. Nou, wij op zoek naar dat restaurantje, bleek dat het restaurant niet meer bestond. Inmiddels waren we een half uur en een ontzettend lege maag verder, voordat we tot deze conclusie waren gekomen. Maar geen probleem, want er zijn hier restaurants genoeg! Klopt, maar met het bijzijn van de auto, bleek dit toch een moeilijkere opgave dan gedacht. We hadden onze peilen gericht op een ander restaurant en na plus minus 10 rondjes gereden te hebben hadden we eindelijk een parkeerplaats gevonden. Inmiddels was de rit op zoek naar een restaurant al een uur bezig. Gelukkig was het de moeite waard, want we hadden zó lekker gegeten dat we de dag erop zelfs terug zijn gegaan. Dit keer alleen ZONDER auto.

De volgende dag zijn we de stad gaan verkennen, gelukkig hebben we de dag efficiënt weten in te delen en hebben we bijna alles gezien wat de moeite waard is. Eerst hebben we de hoofdstad van Denemarken vanuit het water bezichtigd en daarna hebben we genoten van een bustour. Toen hebben we ook de welbekende kleine zeemeermin bezocht. De naam liegt er inderdaad niet om, ze is echt klein! Dat er zoveel toeristen komen kijken naar dat ene kleine standbeeldje is toch wel iets aparts. Maar ja, je moet het natuurlijk wel gezien hebben als je in Kopenhagen bent.

Zondag hebben we al vroeg onze koffers gepakt voor onze reis naar een wat Noordelijker gelegen plaatsje in Zweden, Malung. Voor mij is het alsof ik in het Noorden van Zweden ben geweest, maar eigenlijk ligt het net iets hoger dan het midden van het land, 700 kilometer hier vandaan. Tijdens de reis hebben we het prachtige Zweden kunnen bewonderen, nu heb ik toch wel een heel ander beeld van Zweden. Voorheen was ik nog maar 4 keer buiten de stad geweest, dus er ging een hele nieuwe wereld voor me open! Aan het einde van de middag kwamen we aan in Malung en ja hoor, er lag sneeuw!! Dit keer had ik de winter in mijn bol!

Maandag, 17 maart 2008, de dag dat papa 47 jaar werd! Dat moest natuurlijk gevierd worden. Na ’s ochtends een verjaardagsontbijt (inclusief versierde stoel) genuttigd te hebben zijn we dan ook vertrokken naar de piste, omdat hij daar zo van houd. Tja eigenlijk had ik dat liever niet gedaan natuurlijk, maar ja ik moet toch iets voor hem over hebben. Dus zijn we die dag met tegenzin gaan skiën, in mijn geval snowboarden, en zijn we op snowscootersafari gegaan. Grapjeeeee! Dit was de reden waarom ik bijna twee hele dagen heb gereisd, inderdaad om één dag de sneeuw te zien. Eerst de snowscootersafari gedaan, wat een belevenis! We zijn op plaatsen geweest waarvan wij dachten dat er nog nooit iemand geweest was, het was alleen de natuur en wij met onze scooters. Daarbij kwam dat het weer uitstekend was, dus de combinatie van een stralend blauwe hemel, kristalwitte sneeuw, bergen tot zover de horizon reikte en dat in the middle of nowhere, zorgde voor het perfecte plaatje. Daarna hebben we nog een aantal afdalingen gedaan met onze ski’s en snowboard. Deze dag was echt een onvergetelijke ervaring! Het feit dat ik dat heb mee mogen maken met pap en mam in Zweden is toch wel echt geweldig! Bedankt daarvoor pap en mam!

Dinsdag ben ik weer vertrokken naar het zuiden van Zweden. Na een 9,5 uur durende reis was ik eindelijk weer thuis, het was een lange dag maar dat was het waard. De reis verliep eigenlijk heel relaxed, tot het moment dat ik tot de conclusie kwam dat ik mijn sleutels vergeten was. Eigenlijk was ik toen nog vrij relaxed, want ik wist dat Aniek nog een reservesleutel had van mijn kamer. Maar toen zij mij liet weten dat ze die toch echt niet had, kreeg ik het toch wel een beetje warm. Want dat zou betekenen dat ik 4 dagen niet in mijn kamer kon!! Gelukkig had die slimmerd niet goed gekeken en was er uiteindelijk niets aan de hand!

Nu is het tijd om weer uit te kijken naar komende week, zaterdag komt Jan mij opzoeken! Kunnen we samen paaseieren gaan zoeken :D en we gaan ook nog een paar dagen naar Malmö. Volgende week heb ik ook paasvakantie dus dat komt helemaal goed uit. Ik heb er zin in!

Liefs,

Anne

  • 20 Maart 2008 - 17:28

    Carlijn:

    woow, dat moet echt een gaaf weekend geweest zijn! ziet er goed uit Anne!
    alleen jammer dat je het tentamen niet gehaald hebt, maar we gaan er gewoon vanuit dat het de volgende keer wel gaat lukken.
    liefs Carlijn

  • 20 Maart 2008 - 18:19

    Marieke:

    Jammer dat je je tentamen niet gehaald hebt! Succes alvast voor de her!
    Ik ben blij dat je het daar zo goed naar je zin hebt! Klinkt idd als een gaaf weekend! Heel veel plezier komend weekend met Jan!
    Kus Marieke

  • 21 Maart 2008 - 07:57

    Josée Op 't Hoog:

    Hoi,
    Nou dat klinkt allemaal heel geweldig, ik durf Wim de foto's niet te laten zien of hij heeft zijn koffer al gepakt. Vooral die natuur en scootersafari lijkt me heel leuk. Jammer van je tentamen, nu nog even er tegen aan en dan gaat het lukken.(heb je daar trouwens wel tijd voor als Jan komt om te leren????)
    Heel veel succes van ons allemaal.

  • 21 Maart 2008 - 19:25

    Rikie:

    Ha Anne, Leuk bericht en schitterende foto's. Ik denk dat jullie pap en mam ook wel genieten daar in de sneeuw. Wel een stoere foto op de snowscooter. Veel plezier samen met Jan de komende paasdagen. Groetjes van ons allemaal

  • 22 Maart 2008 - 17:19

    Marieke D:

    hey anne wat leuk zeg de foto's en echt super dat jullie pap en mam er nu zijn.
    geniet er maar van....
    heel veel liefs uit oostelbeers

  • 22 Maart 2008 - 20:17

    M'leen:

    Jammer van je tentamen. T komt vast goed de herkansing.
    Ik geloof dat je genoten hebt met je pap en mam, wat ontzettend prachtig daar. En dan toch nog sneeuw gezien.
    Meis, een hele fijne pasen en heel veel plezier en gezelligheid wanneer jouw Jan komt:P

    Liefs Marleen

  • 28 Maart 2008 - 16:24

    Teun:

    Gefeliciteerd, een foto van de zeemeermin zonder japanners. Dat was ons toen niet gelukt haha. Echt super mooi daar! Wow....

  • 29 Maart 2008 - 15:48

    Familie Scholten:

    Hoi Anne!

    Wat een mooie foto's! Zo te zien was het een leuk weekend :)

    Veel succes 4 april.

    Groeten van Ad, Rianne, Marjolein & Werner en Arn Scholten

  • 02 April 2008 - 19:23

    Leslie:

    Dag Anne zo te zien heb je het daar goed naar je zin :)
    Alleen jammer van je tentames.
    Maar we missen je wel heel erg hier in diessen hilvarenbeek.
    Na dat ik jou dames training had gegeven gilden ze zelfs voor jou terug keer :D
    Groetjes Leslie en nog veel plezier verder X

  • 03 April 2008 - 16:36

    Femke:

    Heej Anne,
    ik wilde je even heel veel succes wensen voor morgen met je her!! Fijn dat het zo leuk was met jullie pap en mam, het ziet er echt heel mooi uit daar.

    xx

  • 04 April 2008 - 10:06

    Mariette:

    Nou Anne,
    wat een prachtig land! Jaloers op je. Hopelijk heb je je hertentamen gehaald!
    Geniet nog van de tijd in Zweden en zet hem op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Kristianstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2008

Home sweet home

08 Mei 2008

Bezoek en het alledaagse leven

16 April 2008

Hooggeëerd bezoek

05 April 2008

Tentamen gehaald!

20 Maart 2008

Papa en mama trip
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 17096

Voorgaande reizen:

20 Januari 2008 - 08 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: