Tentamen gehaald! - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Anne Veldman - WaarBenJij.nu Tentamen gehaald! - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Anne Veldman - WaarBenJij.nu

Tentamen gehaald!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

05 April 2008 | Zweden, Kristianstad

Hejhej alla!

Allereerst wil ik m’n excuses aanbieden voor het feit dat ik deze site niet helemaal geupdate heb. Sorry, sorry, shame on me! Want maandag ben ik naar de inzage van het tentamen geweest om te kijken wat ik fout had gedaan. Daar heb ik al mijn charmes in de strijd gegooid om nog wat extra punten bij elkaar te schrapen en dat is me gewoon gelukt!! Seriously, mijn dag kon niet meer stuk! Ik had eigenlijk de hoop al laten varen aangezien ik dacht dat ze best streng waren met zulke dingen hier, ik was zaterdag ook al opnieuw begonnen met leren. Maar toen zei mijn buurman dat ik gewoon alles op alles moest zetten, omdat ik er zo dicht bij was.. En dat had ik dus maar gedaan, met succes weliswaar! Heb ik toch nog iets geleerd op Avans. Geen hertentamen voor mij dus afgelopen vrijdag. Om deze hele grote overwinning van mij te vieren, zijn we de dag erna maar lekker uitgebreid gaan shoppen, wat voelt dat goed he. Nu ben ik als het goed is om precies te zijn 7 mei klaar om daarna nog een maandje uit te waaien hier, ik heb o.a. een trip naar Stockholm in het verschiet.

Het grootste gedeelte van school zit er nu wel op, hoe relaxt is dat! We hoeven nog maar een paar lessen te volgen en 2 werkstukken in te leveren! Mij hoor je niet klagen hoor.. Wat ben ik blij zeg dat de marketinglessen van de tweede course voorbij zijn, toen hadden we gewoon complete dagen les.. Van 8.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 15.00 uur, beetje krankzinnig! Maar daar kwam wel het sudoku-puzzelboekje die ik gekregen had van mijn vriendinnetjes super goed van pas, ik was opeens het populairste meisje van de klas. Tsja zo zie je maar weer, alles is te koop :D (nee hoor, zo erg is het niet met me gesteld het lijkt erger dan het is)

Voor de rest houden we ons hier voornamelijk bezig met theeleuten, het kijken van de erg verslavende serie grey’s anatomy en natuurlijk de wekelijks terugkomende feestjes. Die feestjes zijn iedere keer weer hartstikke leuk en het mooie is dat je na zo’n lange avond feesten met de nodige alcoholische drankjes, de volgende ochtend gewoon weer in je kloffie met elkaar aan de ontbijttafel zit. Tsja zo leer je wel meteen de ware personen kennen.
Ook zijn we de laatste tijd nog al eens bij de Fransen te vinden, wat is dat een leuk volkje zeg! De afterparty’s met hun zijn ook erg grappig, chocoladepasta- en poedersuikergevechten zijn er niets bij. Charlotte is al bezig geweest met hen een cursus Nederlands te geven. Hun vocabulaire is al uitgebreid met de volgende woorden: houdoe en bedankt, graafmachine en de lachende koe. Je moet iets als je niets te doen hebt… En zo dachten er meerdere over, er zijn er een paar op het idee gekomen om een film van de dagelijkse bezigheden in het huis te maken. De hoofdpersoon is Fu, dat is onze keukenhandschoen; je kunt maar ergens lol om hebben :D

Nu ga ik me maar weer eens bezighouden met het poetsen van mijn kamer, wordt weer eens tijd. Het is goed dat mama het niet ziet ;)

Doeidoei!

Kus Anne

  • 05 April 2008 - 15:27

    Sabrina:

    Buurvrouwke!
    Ik wil de naam FU niet meer horen haha ;) Mooi verhaaltje!!

    xx Sab

  • 05 April 2008 - 16:26

    Teuntje:

    Oh my God. Haha. Klinkt echt als de ultieme verveling. Fu haha. Echt lachen.(Sudoku boekje is zeker al uit). Weet je wat ook leuk is voor onder de les, karikaturen tekenen van leraren en vreemde studiegenoten(zijn er genoeg bij ons). Doen wij altijd. Ook gegarandeerde pret tijdens de les.

    't Klinkt igg allemaal super gezellig. Geniet ze nog en tot over een (dik) maandje!

    -x- Teun

  • 05 April 2008 - 16:37

    Wilnita:

    hoe heb je dat voor elkaar gespeeld? je charmes moeten wel erg goed zijn geweest!! Het belangrijkste is dat je je tentames hebt gehaald. Alvast proficiat en succes met de rest wat nog volgt, veel feestplezier nog!!!!

    gr pieter, wilnita, floor en pleun

  • 05 April 2008 - 22:15

    Peter Van Hest:

    Anne, proficiat met je mooi resultaat voor het tentamen. Diessense charmes en meer speciaal die van de Emmerseweg .... tja daar is geen Zweeds kruid tegen opgewassen. Wel fijn dat je ook npg heel wat antwoorden goed had!!! proficiat!
    En geniet van het andere leven in Zweden!
    groeten
    Peer van Hest

  • 06 April 2008 - 10:35

    Josée:

    Anne, Gefeliciteerd goed gewerkt met of zonder charmes. je hebt het toch weer binnen!!!Nou super hard werken lijkt het me niet, maar ja al dat feesten moet je ook maar vol kunnen houden. In ieder geval nog heel veel succes en veel plezier maar dat zal wel lukken denk ik.
    veel groetjes van ons allemaal

  • 07 April 2008 - 11:51

    Joyce :

    Hey! Leuk he die fransen ;) hihi. Nogmaals supergoed dat je je tentamen gehaald hebt! Mooi ook dat je het nu wat rustiger hebt, heb je meer tijd voor leuke (en blijkbaar nuttige) dingen.

    Have fun!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Kristianstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2008

Home sweet home

08 Mei 2008

Bezoek en het alledaagse leven

16 April 2008

Hooggeëerd bezoek

05 April 2008

Tentamen gehaald!

20 Maart 2008

Papa en mama trip
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 17098

Voorgaande reizen:

20 Januari 2008 - 08 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: