Hooggeëerd bezoek - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Anne Veldman - WaarBenJij.nu Hooggeëerd bezoek - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Anne Veldman - WaarBenJij.nu

Hooggeëerd bezoek

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 April 2008 | Zweden, Kristianstad

Hoooi!

De terugreis is geboekt! Over iets meer dan een maand zet ik weer voet op de Nederlandse bodem, 21 mei vliegen Aniek, Sabrina en ik vanuit Stockholm weer terug naar het oude vertrouwde Nederland! We sluiten onze tijd in Zweden af met een citytrip in Stockholm samen met onze Duitse vriendinnetjes, Steffi, Nele en Anne. Eigenlijk zouden Carlijn en Jorrit mij op komen halen met de auto hier, maar omdat ik 7 mei al klaar ben vind ik het toch vrij lang om dan tot 4 juni hier te blijven. Helaas kunnen zij ook niet eerder komen in verband met de eindexamens.

Dus ik vorige week vrijdag een beetje stressig verteld dat ik eigenlijk van plan was om eerder terug te komen, want ik wist dat Carlijn héél graag wilde komen. Ze vond het inderdaad jammer, maar ‘zo’n ongemakke’ is ze gelukkig niet :P Ons Caatje had diezelfde dag nog besloten om meteen de zondag erna te komen, afgelopen zondag dus. Lekker impulsief, ik hou dr van! Vanmorgen heb ik haar weer weggebracht naar het station en ik kan zeker terug kijken om een paar leuke dagen! Zondag ben ik haar eerst op gaan halen op het station van Växjö op ongeveer 150 km hier vandaan. Verder hebben we een paar relaxte dagen gehad, zo zijn we naar het meer geweest, zijn we gaan bowlen en zwemmen, zijn we een paar keer gaan lunchen en is ze mee naar school geweest. Ook hebben we veel van onze tijd gevuld met het kijken van Gooise Vrouwen, weer een nieuwe verslaving! Tsja, Grey’s Anatomy hebben we allemaal al gezien…

Daarnaast heb ik m’n zussie ook kennis laten maken met de Zweedse lekkernijen, want nu ze hier toch was mocht dat natuurlijk ook niet ontbreken! Één van de delicatessen waar met name Aniek en ik onze zelfbeheersing de vrije loop aan hebben laten gaan is de chocolateball, geen idee hoe het in het Zweeds heet. Eigenlijk noemde we het in eerste instantie Niggerball, maar dat bleken de mensen hier niet zo te waarderen. Maar een Zweeds meisje had mij verteld dat ze een paar jaar geleden nog Niggerballs heetten en dat dat nu verboden is. Hetzelfde principe als Nederland met zijn Negerzoenen. Maar in Nederland heten die dingen in de volksmond nog gewoon Negerzoenen, dus wij dachten dat Niggerball ook geen kwaad kon. Toen we daarna wat rare gezichten kregen bij het bestellen van desbetreffend product, hebben we toch maar besloten om onze stugheid opzij te zetten en de benaming Chocolateball aan te nemen. Gelukkig smaken ze nog steeds hetzelfde! Maar naast deze Chocolateballs zijn er nog vele andere lekkernijen alleen die had ik nog nooit geproefd. Carlijn vond me een beetje eenkennig dus hebben we vervolgens onze magen gevuld met nog twee andere ‘dingen’. Daar zeg ik natuurlijk ook geen nee tegen, dat flexibele zit bij ons wel in de familie denk ik.

Maar door al dat gesnoep hier moet ik wel een beetje op m’n lijntje letten. En zo dachten er meerdere dames over, daarom zijn we vorige week van start gegaan met damesvoetbal. Niet onbelangrijke informatie hierbij is dat alleen Aniek een ware ervaren voetbalster is en de rest van de 9 speelsters er dus niet zoveel van kon. Maar inzet is ook belangrijk natuurlijk en daardoor hebben we nog best een fanatiek spelletje gespeeld. Tenminste voor mijn doen, pff al dat geren! Dat ben ik met het volleyballen niet gewend hoor. Daarna hebben we nog gevolleybald en was het wel weer genoeg geweest voor die dag.

Tussendoor zijn we ook van start gegaan met de voorbereidingen van Koninginnedag. Nu we het in Nederland moeten missen, zullen we er toch zelf iets van moeten maken. Maar dat is geen probleem denk ik, want de stroopwafels, peperkoek, appelflappen, speculaas, drop, kaas en de Nederlandse vlaggetjes zijn al onderweg. Ook hebben we al oranjes shirts gekocht die we gaan laten bedrukken. We gaan dus echt een Dutch Queensparty van maken! Tegelijkertijd komen ook Marloes en Tim mij vergezellen, dus ook zij hoeven Koninginnedag niet te missen!

Tot schrijfs!

Dikke kus vanuit het inmiddels wat warmer wordende Zweden

  • 17 April 2008 - 11:53

    Carlijn:

    ook ik heb me erg goed vermaakt!
    dankjewel daarvoor!
    kusss

  • 17 April 2008 - 14:50

    Marije:

    Ha Anne,

    Klinkt allemaal erg gezellig. Zo te lezen was het leuk geweest met Carlijn. Altijd fijn natuurlijk als er familie langs komt!

    Maar is idd ook wel lang als je nog tot juni zou blijven als je in mei al klaar bent. Maar zo'n citytrip lijkt me ook wel wat.

    Succes nog met school, veel plezier en alvast een fijne Koninginnedag daar in Zweden.

    Groetjes,


  • 19 April 2008 - 17:14

    Marloes:

    Anne!
    klinkt allemaal leuk wat je hebt gedaan maar heb ons carlijn nog niet gesproken sinds ze terug is.. want ik ben net thuis van parijs en de rest is naar mis van opa dus vandaar.. maar ik heb er iig zin in!
    kus

  • 20 April 2008 - 14:01

    Teuntje:

    Die n-balls klinken goed. Haha.
    En voetballen... Fanatiek. :D

  • 24 April 2008 - 09:37

    Marlin:

    Hee Ann!

    wat fanatiek dat sporten!! haha..

    ach ja ann.... ik kan zoals elk jaar ook dit jaar geen koninginnedag vieren!! lang leve de horeca!! :S:S
    Ik wens je nog heel vele plezier de komende weekjes en geniet er nog maar lekker van he meisie!!

    XxXX liefs, Marlin

  • 07 Mei 2008 - 11:58

    Inge:

    hey anne,

    Ik heb zo wat verhalen van je gelezen en zo te zien heb je daar echt een leuke tijd! wat gaaf dat je van alles mee hebt gemaakt!
    Geniet er nog maar even van.

    Groetjes inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Kristianstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2008

Home sweet home

08 Mei 2008

Bezoek en het alledaagse leven

16 April 2008

Hooggeëerd bezoek

05 April 2008

Tentamen gehaald!

20 Maart 2008

Papa en mama trip
Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 17096

Voorgaande reizen:

20 Januari 2008 - 08 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: